marion manders aan zee met hond

Staat jouw ideale klant nog mijlenver bij je vandaan?

Elke ondernemer loopt er tegenaan. Het helder krijgen van je ideale klant. Je kunt nog zo’n mooi idee hebben maar als je niet weet aan wie je dit moet verkopen blijf je met je product onder je arm in rondjes lopen. Als je een nieuw concept uit wilt rollen ben je druk met heel veel plannen. Maar neem je ook de tijd om de persoon die jouw concept interessant moet vinden helemaal te begrijpen?

 

Jouw ideale klant wil niks missen

Toen ik begon met vijftigenik heb ik mijn ideale klant helemaal uitgeschreven. Ik heb haar zelfs een naam gegeven. Mijn uitwerking ging nog veel verder. Maar wat is een ideale klant? Dat is de klant die jij op het oog hebt die jouw producten of diensten gaat afnemen. Dat is de klant die jou ook werkelijk hoort als jij iets zegt of schrijft. Degene waar jouw boodschap binnen komt. Nou kun je heel veel berichten in de wereld gooien en deze kunnen door heel veel mensen gezien worden, maar komen ze ook binnen.

Jouw ideale klant heeft een probleem, urgentie of een verlangen. En jij kunt dat gat vullen door jou informatie zo te schrijven dat de ander voelt dat hij of zij bij jou moet zijn. En je leest het goed want voelen is daarbij een sleutelwoord.

Als jouw klant voelt dat hij of zij iets mist wat jij hebt dan haakt ie aan. Want mensen willen niks missen maar ze willen er bij horen.

Vanuit dat standpunt kun jij je informatie gaan uitzenden.

 

Waar moet ik op letten als ik de ideale klant omschrijf

Ik geef je een aantal tips hoe je tot je ideale klant kunt komen

  1. Omschrijf je ideale klant zoals jij nu denkt dat hij of zij er uit ziet en verwerk daarna de volgende punten
  2. Wat is het probleem van je klant, waar ligt hij/zij wakker van
  3. waar is hij/zij bang voor
  4. Wat is zijn/haar diepste verlangen
  5. Hoe ga jij hem/haar helpen om het probleem op te lossen. (denk daarbij aan betere bedrijfsresultaten, wooncomfort, gezondheid, relaties, werkprestaties etc)

 

Als jij aan kunt haken bij jouw ideale klanten gaan deze jou volgen op social media. Ze willen niks van je missen en graag van jou leren. Ze hunkeren naar meer informatie want jij bent degene die hun probleem kan oplossen. Jij bent degene die hun diepste verlangen kan laten uitkomen.

Je kunt iemand toch geen groter plezier doen?

Marion